alles over kindermishandeling
hier kun je reageren op wat jij van kindermishandeling vind, je eigen verhaal kun je eventueel kwijt en je mag hier ook op een van de logs reageren als je dat wilt!
nou..ik zal maar es ff beginnen hier, want het is ook een moeilijk onderwerp.
ik vertel wat in het kort algemeen.
ik ben zeker 5/6 jaar door mijn vader lichamelijk en geestelijk mishandeld.
misschien zijn de mishandelingen al eerder begonnen, maar dat weet ik dan waarschijnlijk niet meer doordat ik toen nog een erg klein kind was.
mijn moeder sloeg me af en toe wel eens, maar die mishandelde me vooral geestelijk of psychisch. het is maar hoe je het noemt.
ik werd mishandeld omdat ik een ongewenst kind was. ik was niet zoals hun wilde altijd. eigenlijk deed ik nooit iets goeds in hun ogen behalve het huishouden doen. daar was ik goed voor. op mijn zestiende ben ik uit huis gegaan.
nou dat was het wel voor even.
doeg lieve kids
groetjes droopy
Ook ik ben al vanaf jonge leeftijd mishandeld en heb er nog wel last van, alleen leer ik door mijn werk alles een plekje te geven en vraag ik mij steeds minder af wat ik fout heb gedaan. Want een kind van een jaar of vier vijf vraagt er niet om om geslagen te worden, ook niet als het ouder is hoor. Ik heb zelf nog geen kinderen en die wil ik ook niet voorlopig, want ik heb er genoeg om me heen. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ze langs zijn geweest. Het zijn dan wel kinderen van een ander, maar het zijn ook een beetje mijn kinderen.
Ik ben zelf heel erg geslagen en verwaarloosd, ik kreeg geen eten en als ik dan toch stiekem een boterham of wat dan ook had gepakt kon ik een klap krijgen.
er is nog veel meer gebeurd in mijn leven, maar dat schrijf ik allemaal wel een keer stap voor stap op, ik moet nu naar mijn klas
kus mar
Ik merk dat ik het momenteel heel erg moeilijk heb met de mishandelingen van vroeger. Ik weet dat komt niet ineens, maar ik probeer het elke keer te onderdrukken, maar ik kan er nu niet meer aan ontsnappen. Maar daardoor gaat het niet echt slecht ofzo, maar dus ook niet super goed. De laatste dagen heb ik het gevoel dat ik in de gaten gehouden word en ik droom veel over de mishandelingen. En het rare vervelende aan die dromen is dat ik de pijn letterlijk weer voel en ik schijn ook te schreeuwen in mijn slaap... Ik weet dat ik er doorheen moet, maar waarom precies nu als ik het zo druk heb en zoveel wil regelen voor de bruiloft??? Ook heb ik gister te horen gekregen dat ons buurmeisje ook mishandeld word, maar waarom merken we daar niets van??? Ik weet zelf wat het is en ik zie er niets van, dat neem ik mezelf wel een beetje kwalijk... Ik weet dat ze nu niet meer naar haar vader hoeft omdat het daar gebeurd, maar wie zegt dat het thuis bij haar moeder ook niet gebeurd??? Ik hoop van niet en heb besloten haar dan ook goed in de gaten te houden zover ik kan!!! En wat mijn verleden betreft, het is weer even een gevecht, maar ik moet er door heen!!
liefs mar
Tja mishandeling van kinderen wordt zo goed door de ouders verborgen. De kinderen wordt vaak gezegd;"je mag er niet over praten, want anders......!"
Dromen (nachtmerries) zijn vaak een goed teken, wist je dat..Dat is een teken dat je goed op weg bent met de verwerking van het gebeurde!
En je hoeft het jezelf niet kwalijk te nemen, dat je het niet hebt gezien aan je buurmeisje, hou het goed in de gaten en meld het gewoon meteen als je ziet of voelt dat er iets niet in de haak is..