FORUM marcella

marcella

M
marcella 06/02/2006 09:59

pleegkinderen

Hoe denk jij over pleegkinderen, zou je zelf een pleeggezin willen zijn voor een kind, waarom wel waarom niet? Wat zou je willen dat er veranderd in de wet zodat meer mensen pleegouder kunnen worden en dat soort dingen meer. OOK vragen die je erover hebt kun je hier stellen aan mij of andere, ik antwoord zo snel mogelijk.

Kus mar

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

D
droopy 07/02/2006 12:52
Beschouwen ze het daar als een nadeel of als voordeel, als je pleegouder wilt worden, als je zelf het nodige mee heb gemaakt?
Liefs mij

J
Jet 12/02/2006 22:07
Ik zelf heb bij meerdere pleeggezinnen gewoont en ik moet zeggen dat het 2x niks was.Die PLEEGOUDERS deugden zelf niet maar konden het goed verbergen voor de jeugdzorg. Het gezin waar ik pleegkind kon worden en ik het zelf graag wou dat ging niet door en weet je waarom? Zij hadden geen eigen slaapkamertje voor mij. Triest als ik daar aan terug denk.Wat ik zal willen zien veranderen in de wet is dat pleegouders nog beter gecontroleerd moeten worden,want ik weet zeker ( uit eigen ervaring) dat daar veel mis kan gaan.En het melden, tja, als kind werd ik niet geloofd.Triest maar waar.Wat moet je dan, je bent wel afhankelijk van die mensen dus aan de goden overgeleverd zoals dat heet.
Dit wou ik even kwijt.

M
marcella 14/02/2006 08:56
Ik weet het en ook ik zou graag zien dat er strenger en vaker gecontroleerd zou worden, gewoon onverwachts, zo dat de pleegouders van niets weten en betrapt kunnen worden als het allemaal niet in de haak is daar. Kinderen worden door de jeugdzorg indd haast niet geloofd, vaak vinden ze dat het kind maar iets zegt om ergens weg te kunnen of dergelijke. Ik ben het dus helemaal met Jet eens, en bij mij mogen ze komen controleren hoor, ook onverwachts, ik heb niets te verbergen en behandeld de twee meiden zoals ik mijn eigen kind zou behandelen en zelf behandeld wou worden. Dus met veel liefde,tijd en aandacht, maar ik geef ze ook de ruimte om zichzelf te ontwikkelen en ze kunnen altijd bij me terrecht. Ik moet zeggen dat sinds ik ingeschreven sta ik maar een keer bezoek heb gehad en dat ze beneden hebben gekeken en gezegt hebben dat alles oke was. Ze hebben niets gevraagd en niets grondig nagekeken, ik vind het eigenlijk schandalig al weet ik dat ik goed voor die kids ben, er zijn ook ouders die pleegouder zijn die het ook niet op een rijtje hebben allemaal en een kind verwaarlozen enz

G
Gaby 15/02/2006 12:03
Ik ben zelf een pleegkind en ik weet dat ik het naar mijn zin ga krijgen bij Yoran en Marcella, maar het is niet altijd even makkelijk, dus ik ben blij dat ik nu een thuis heb gevonden wat ik echt een thuis kan noemen. Ik hoop ooit zelf pleegkindjes te krijgen, maar dat is allemaal nog ver in de toekomst. Nu ga ik echt doei doei voor iedereen hahahaha

D
droopy 16/02/2006 12:29
Nou je hebt goeie plannen voor de toekomst meid!!!

P
p 12/05/2006 23:26
Inmiddels is het zeker dat mijn vriend en ik voor een pleegkind gaan. Over een jaar of twee..
Maar ben me er al helemaal in aan het verdiepen, blij dat ik iets goeds kan doen met de negatieve ervaringen die ik op heb moeten doen in het verleden. Er is ook een erg goed forum over, als je wilt kan ik je die link geven. dikke kus patries

J
Jet 19/06/2006 20:00
Dag lieve Gaby, ik lees dat jij het naar je zin hebt bij Yoran en Marcella.
Dus er zijn gelukkig ook goede pleegouders en dat doet mij hopen op de toekomst.Vooral voor de alle eenzame en verdrietige en ouderloze kinderen die een gezin en thuis hopen te vinden.
Dank je Gaby dat jij mij erop hebt gewezen dat er ook nog andere mensen zijn die het goed met kinderen menen.

Fijne week en heel erg veel geluk bij jou lieve pleegouders ik gun jou alle liefde.

Knuffel van Jet

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |