FORUM marcella

marcella

M
marcella 15/02/2006 12:30

knutseltips

Heb je een leuke knutseltip plaats hem hier, bijv om je huis wat vrolijker te maken of knutseltips die je met kleine kids kunt doen en dat soort dingen meer. Omdat ik veel doe met de kinderen hier, ben ik soms wel eens even door mijn inspiratie heen dus wie helpt mij hahahaa

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

J
Jet 17/02/2006 23:43
Neem een stapel rietjes en laat zij daar kleine stukjes van knippen.
Met een stevige draad en naald laat je hun er een ketting van rijgen.
Wedden dat zij het leuk vinden?
Zoek mooie grote schelpen op het strand,kook ze uit en laat zij ze op een stuk karton of hout lijmen.
Met allerlei kleuren verf beschilderen.
Haakjes erachter en je hebt een uniek schilderijvoor aan de wand.

veel plezier..later heb ik er nog wel een paar tips.
Maar...hoe oud zijn de kids waarvoor jij het vraagt??

M
marcella 20/02/2006 13:41
De kleinste hier is 2 maar ik heb ook kids die ik opvang van drie en vier jaar oud, dus hier kan ik wel wat mee, dank je wel jet ben er erg blij mee. Ik ga het zeker doen met ze!

Liefs marcella

M
marcella 22/03/2006 12:15
het is lente dus tijd voor andere dingen aan de muur, wie weet er nog leuke dingen die ik kan maken met de kids? Mijn inspiratie is een beetje op aan het raken en dingen die ik op internet vind zijn nog net wat te moeilijk voor de kids.... Dus wie geeft mij weer een beetje inspiratie en de kids weer eens wat anders te knutselen hahahaha...

M
marcella 22/03/2006 12:16
oh ja en jet de rietjes en de schelpen waren een groot succes hier, dank je wel! Ze hebben ook inmiddels een ketting gemaakt van macaroni dat vonden ze ook super leuk om te doen, dus dank je wel voor je goede tips!

J
Jet 04/04/2006 21:12
Neem een eierdoos van papier en knip die door de midden.

Maak van een vouwblaadje een peper en zout model ( je weet wel waar jij je vingers in moet doen en bewegen. Het heeft vier punten.

Maak 4 smalle stroken paier en knip aan de onderkant het in als franje

zet op het vierkant 2 grote ronden ogen en plak in de opening van de vier punten een rood stuk paier ( dat is de bek ) nu heb je een kikker gezicht.

Bevestig dat peper en zout stel wat je zo gevouwen hebt vast aan de bovenkant van de halve eierdoos

schilder dat groen en de kop ook.

Plak de 2 stroken vast (dat zijn de armen van de kikker)

en de andere 2 stroken onderaan de eierdoos ( dat zijn de poten

schilder het geheel en klaar is jou kikker.

Makkelijk en leuk om te doen.

Voor de pasen ken je het geel schilderen dan maak je er een kip van met enige fantasy lukt het jou wel.

Goedkoop en leuk mijn kleindochtertje heeft het ook gemaakt kijk maar op mijn space in het fotoalbum van mij/

veel plezier groetjes van mij.

P
p 08/04/2006 13:21
Ik zag in de bibliotheek dat je ook leuke boekjes met kleurplaten van mandala's had voor kinderen..kun je vast ook via internet ergens uitprinten.

M
marcella 10/04/2006 08:59
op internet is ook veel te vinden kwa knutselen, bijv een zon of een kijken gemaakt van de handen van een kind! Erg leuk ook om te doen en hier een heel groot succes!

En P. ik zal eens in de bieb kijken van de week, op internet staan er indd ook genoeg, maar ik kijk ook eens in de bieb!

M
marcella 13/04/2006 10:09
trek een leuke simpele kleurplaat twee maal over. Knip ze beide uit. Plak een deel op een gekleurd vel en knip de ander los, en trek deze om op een gekleurd vel, knip hem uit en plak hem op. Ook leuk is als je hem op een vel plakt de kleurplaat en het kind het in laat plakken met allerlei kleurtjes papier, zorg dat je een voorraad hebt aan snippers en plakken maar. Het is hier een groot succes in ieder geval!

P
p 13/04/2006 13:42
ha volgende keer plaatjes erbij graag snap er nix van whaha

J
Jet 19/06/2006 20:21
Glasschilderen met de kids.

Bij pipoos kan je glasverf kopen op waterbasis. Het voordeel van waterbasis is dat je de kwasjes weer goed schoon kan maken maar ook de vieze handjes gewoon schoon kan wassen met water en zeep.

Het is niet echt goedkoop maar als je de potjes goed afsluit kan je er maanden mee doen.

Neem een stukje Plexieglas ( dat breekt niet is dus veilig voor de kids)

Laat hun een tekening maken die zij zelf leuk vinden.

Plak dat vast onder het plexiglas .

Laat hun nu met dat glasverf hun eigen tekening over trekken.

Als dat goed gelukt is laat het dan zeker een hele nacht drogen.

De volgende dag kan je er bovenin in elke hoek een gaatje boren.

Doe door de gaatjes een vislijntje ( de dikte mag jezelf bepalen maar vislijn is lekker sterk)

Hang hun kunststukjes voor het raam.

Plezier verzekert.

Je kan ook de geschilderde plexietekening neer zetten.

Neem een balkje hout.

Zaag er een diepe gleuf in.

Zet daarin de tekening.

Je kan de achterkant met gele glasverf dicht schilderen. (geel geeft het mooiste effekt)

Maak een spons nat en dep over de achterkant over de verf.

Je ziet dat er bubbeltjes op komt en dat is ook de bedoeling.

Laat het goed drogen en het ziet er bijzonder leuk uit.

Zet er een theelichtje achter en je zal zien hoe mooi en gezellig het wordt.

En de tekening komt er geweldig op uit.

Op mijn space in mijn fotoboekje bij kunt van cCeline zie je het staan.

Dat glasverfschilderijtje wat mijn kleindochtertje van bijna 5 jaar heeft gemaakt wel natuurlijk met hulp van oma ( vooral het overtrekken met verf)

Heel veel plezier.

Jet

[/url]

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |